Indie 2011

Pavel na Stok Kangri

leh - kanji la - stok kangri - šrínagar - vishan sar - dillí

VÝSTUP NA STOK KANGRI (6135m)

Nástup

Výstup na Stok Kangri začíná ve vesničce Stok, kousek za Lehem. Taxi do Stoku má fixní cenu, k „trek-point“ to stojí 605Rs za auto. Cesta netrvá dlouho a vystupujeme v místě se dvěma obchůdky. Jistá skupinka výletníků se tu nakládá na koně. Taky bychom si chtěli pronajmout koně, ale nikdo o nás moc nejeví zájem a na dotaz, jak je to s koňmi se tváří, že jsou všechny plné. Nakonec se nám podaří vyjednat odnos batohů za 1000Rs do Mancarma.

Jistá paní si zkontrolovala naše permity a zapsala si nás do sešitu. S malými batohy vyrážíme na cestu. Je to skoro po rovině, tak se jde dobře. Občas musíme vyšplhat na nějakou skalku a zase sešplhat, protože podél řeky jít nejde. U prvního tea-housu pokračujeme dál po cestičce rovně. Bohužel zde byla odbočka, které jsme si nevšimli. Po nějaká době nám začíná být podezřelé, kam to jdeme. Stopy po koních tu nejsou. Taky se zdá, že moc stoupáme. Michal kontroluje mapu s pomocí GPS a docházíme k závěru, že jsme špatně. Musíme se vrátit. Ke všemu se dost zatáhlo a krajina úplně ztichla. Začíná pršet, pak lije docela dost a dojde i na kroupy. Samozřejmě není kde se schovat, všude jen samé kameny a ani malinký přístřešek. Nadávám si, že jsem si goretexku nevzala k sobě a nechala ji koňovi. Totálně mokrý jsme během chvilky. Nacházíme správnou odbočku kousek za tea-housem. Naštěstí se zanedlouho vydere sluníčko a vše mokré rychle usuší. Pokračujeme údolím do Mancarma. Kolem pozorujme skály ostré jak břitva. Jsou to v podstatně vyzdvižené desky obrácená ostrou hranou nahoru. Tady bych chodit hřebenovky ani nechtěla.

V Mancarmu vyzvedáváme batohy a přemýšlíme zda pokračovat v cestě ...   [více textu]