Alpský přechod
Přechod několika alpských 4-tisícovek, dle itineráře CK Jeníček.

1. den: Vystupujeme z Zermattu směrem na Breithorn. Spíme kousek pod Gandeghütte, na louce u jezera.

2.den: Pokračujeme ve výstupu po sjezdovkách směrem ke Kleine Matterhorn. Zde se Petra marně snaží přesvědčit vlekaře, aby ji dovolil po schodech dosáhnout samého vrcholu Kleine Matterhornu. Pan Vlekař je ovšem neoblobný. Po větší-menší svačině pokračujeme v cestě s odbočkou na Breithorn. Později odpoledne se přesouváme ve dvou lanových družstvech pod Bivak Rossi e Volante. Zde budujeme 2. postupový tábor.

3. den: Ranní rozcvička v podobě výstupu na Pollux. To podivné lano na hladké skále mě trochu překvapilo, ale k Madonně jsme se doškrábali všichni. Na vrchol je to odsud už kousek. Po návratu do tábora balíme a po menší diskuzi o počasí a dalších variantách postupu pokračujeme, tentokrát už natěžko, na Castor. Cestou potkáváme geografa Dušana. Nahoře nás čekají dvě trhlinky a pěkný hřebínek. Další postupový tábor je na Felikjochu. Kluci se střídají v kopání sněhu, aby v té výšce nevypadli z formy:-). Stany postavíme tak akorát, chvilku předtím než začne chumelit. A pak už jen chumelí a chumelí až do rána.

4.den: Ráno se musíme vykopat ze sněhových závějí. Večerní diskuze o případném přechodu Lyskammu se tak trochu vyřešila sama - je tam sníh a fouká vítr. Nezbývá než přejít hřeben přes Passo de Nasso. Sestupujeme tedy na Lysgletscher. Již z dálky pozorujeme skupinky, že jim výstup do Passo de Nasso trvá podezřele dlouho. Někteří se dokonce i vracejí. Vyzpovídáním jedné skupinky vychází najevo, že svah je ledový a vyžaduje několik ledovcových šroubů. A to si vzápětí sami ověříme po příchodu na klíčové místo. Vracíme se zpět. "A co teď dál?" Cesta zpět je daleko a do Itálie, to je od našeho autíčka taky dost daleko. Přichází dvojka dalších Čechů a nabízejí, že se k nám připojí se svým jedním šroubem a společně tak budeme mít šroubů pět. To už je ovšem jiný kafe! Pečlivým výběrem jsou vybráni 2 nevhodnější kandidáti jako zástupci naší skupiny - Michal a Pavel (to je ale překvapení:-). Úkolem vyslanců je sestoupit do Zermattu přes obtížné sedlo, vyzvednout naše automobily a s jejich pomocí vyzvednout nás v Itálii. Pokračují tedy s druhou českou dvojicí do Passo de Nasso a my sestupujeme do Itálie. Náš sestup je vcelku příjemný. Postupně přibývá zeleně a kytiček a tak se radujeme. Pánské dobrodružství si nechte vyprávět přímo od nich. Nicméně nádherných výhledů do všech stran si užili dosti.

5.den: Sestupujeme do Itálie, kde se autobusem přibližujeme do St Pont Martin, tedy alespoň k dálnici. Čekáme v nádražním hostinci. Kluci dorazí asi po 3-hodivém jízdě z Zermattu. Šťastné shledání je následováno delší cestou domů.

Zazvonil zvonec a to je konec!

Foto: Michal, Petra a Pavel

Můj foťák zůstal v autě, tak si propůjčuji materiál od ostatních...